Autizam.hr upotrebljava neosjetljive podatke poput kolačića ili identifikatora uređaja u svrhe kao što su prikazivanje prilagođenih oglasa, mjerenje prometa i odabira naših posjetitelja te prilagođavanje sadržaja vama. Kliknite na akciju "Zatvori" kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno Vama. Svoje odabire možete u svakom trenutku promijeniti putem povratka na ovu web stranicu preko kontrola dostupnima na stranici Pravila privatnosti. Nastavkom upotrebe ovih stranica ili klikom na gumb "Prihvaćam" pristajete na pohranu i pristup kolačićima.

TEMA BROJA: PODRŠKA UČENICIMA S POREMEĆAJIMA IZ AUTISTIČNOG SPEKTRA (PAS)

Korisnička ocjena:  / 3

Učitelji ne mogu bez pomoći struke

Od škole se ne može očekivati da bude spremna za integraciju sama po sebi, jer osim dobre volje i otvorenosti nastavnika treba omogućiti manji broj učenika u razredu, učiteljima dati znanja kako bi razumjeli autizam i znali kako dijete uči i kako mu mogu pomoći. I ne može se nekoj dobroj učiteljici ugurati četvero djece s teškoćama u razred samo zato jer nijedna druga to ne zna ili ne želi raditi, jer je nervozna ili ima neki drugi izgovor. A u školi mora postojati i multidisciplinarni stručni tim ili barem stručni suradnik koji može pomoći učitelju u svakodnevnom radu s djetetom... Piše Marijan Šimeg

Cijeli članak možete pročitati OVDJE

 

Stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“

Korisnička ocjena:  / 6

S ponosom želimo izvijestiti da je 28. travnja 2015. u Šubićevoj 29 u Zagrebu, u zgradi INA – Naftaplina  održan  stručni skup „Podrška učenicima iz autističnog spektra“  u suradnji  Agencije za odgoj i obrazovanje i Centra za autizam Zagreb. Stručni skup je jedna od završnih aktivnosti povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu organizirana sudjelovanjem stručnih djelatnika iz Centra za autizam.

Posebnu i važnu ulogu u cijelom događanju ima INA - Naftaplin koji je omogućio besplatni najam svoje dvorane,  povijesnog prostora  u kome  je Sabor 1991. godine donio odluku o samostalnosti Hrvatske. Posebno zahvaljujemo višoj savjetnici Mari Capar iz Agencije za odgoj i obrazovanje što je prepoznala važnost ove teme i dala podršku uključivanju učenika s poremećajem iz autističnog spektra u redovne škole.

Sudionici skupa upoznati su s pojmovima, načinima i metodama poučavanja učenika s poremećajem iz autističnog spektra. Prikazani  su postupci koje je poželjno koristiti u prilagođavanju nastavnih sadržaja, primjenjujući odgovarajuće metode, sredstva i oblike rada, s naglaskom na primjenu vizualnih strategija. Skup doprinosi  boljem odgojno-obrazovnom uključivanju ove djece u vrtiće i škole i poboljšanju i njihovog  položaja  u zajednici.

Predavači su bili učitelji-rehabilitatori i stručni suradnici  iz Centra za autizam  te prof. s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta dr.sc. Jasmina Frey Škrinjar. Ona je istaknula važnost stvaranja uvjeta za školovanje učenika s autizmom u redovnim školama.

Ravnateljica Centra za autizam Žarka Klopotan iznijela je viziju razvoja Centra kao mjesta podrške redovnom sustavu i edukacijskom uključivanju učenika s autizmom u redovne škole te planove  razvoja i djelovanja mobilnog stručnog tima.

Cilj je integrirati dijete u skupinu vršnjaka, odgovornost za uspjeh dijeliti s više stručnih i djetetu bliskih osoba koje su u procesu odgojno-obrazovnog uključivanja sve na strani učenika. Procese valja promatrati s pozitivne strane, djetetu pristupati kao osobi i  maksimalno uključiti roditelje, ali i druge važne osobe, koristiti vršnjačku pomoć.

Radmila Amanović, logopedinja  i mr.Ljiljana Umičević, defektologinja iznijele su obilježja komunikacije i stila učenja učenika s poremećajem iz autističnog spektra kao i plan prilagodbe nastave hrvatskog jezika. O individualiziranom odgojno-obrazovnom programu i njegovoj izradi te osobno usmjerenom planiranju govorile su defektologinje Ana Ružić i Ivana Stojak. Govorilo se o još jednoj važnoj temi u poučavanju učenika s poremećajima iz autističnog spektra, o nepoželjnim oblicima ponašanja i strategijama njihova smanjivanja. To su izlaganje pripremile Nives Mamić, specijalistica rane intervencije u edukacijskoj rehabilitaciji i Sanja Blažević, ABA terapeut i SI pedagog. Dr.sc. Dragana Mamić, SI pedagog iz Centra za autizam govorila je o teškoćama senzorne integracije kod djece s autizmom i načinima njihova ublažavanja.

Iz predškolskog programa Centra za autizam sudjelovale su mr.sc. Lidija Gulić te defektologinje Dijana Kamenski i Sanja Vranić govoreći o povezanosti posebnog predškolskog programa i redovnih vrtića te pripremi djeteta s poremećajem iz autističnog spektra za školu.

Na stručnom skupu  predstavljen je časopis „Autizam“ i radovi Učeničke zadruge „Grana“ kao i niz osebujnih likovnih radova učenika s poremećajem iz autističnog spektra. 

Opširnije:Stručni skup  „Podrška učenicima iz autističnog spektra“

Pohvala našemu učeniku Anti Buzaru na otvorenju izložbe Tradicija i suvremenost, 5. svibnja 2015. u muzeju Mimara 2015.

Korisnička ocjena:  / 7
UČENIK CENTRA ZA AUTIZAM ANTE BUZAR 
POHVALJEN ZA IZVANREDAN LIKOVNI RAD 
NA NATJEČAJU ZA OSNOVNE ŠKOLE REPUBLIKE HRVATSKE

U muzeju Mimara otvorena je 5. svibnja 2015. izložba Tradicija i suvremenost: Otvori oči i vidi svijet, ove godine pod naslovom NACIONALNI PARKOVI I BIOLOŠKA RAZNOLIKOST HRVATSKE.
Izloženo je 600 učeničkih likovnih radova koje je odabralo likovno povjerenstvo između 3000 radova iz osnovnih škola cijele Hrvatske pristiglih za natječaj koji je organizirala Udruga učitelja likovne izobrazbe, UHULI.

Izloženi su radovi naših učenika Ante Buzara, Ive Zvonarevića i Marka Markovinovića, a Ante Buzar odabran je među 25 pohvaljenih za  izuzetan i originalan rad koji svjedoči likovnu kreativnost. Ponosnog i uzbuđenog Antu su prilikom dodjele pohvale podržali svi članovi obitelji: tata, brat i teta, te učiteljica likovne kulture i likovne terapije Ivana Ježić.
Nadahnut govor pohvale dječjoj kreativnosti i stvaralačkom potencijalu održao je prof. Emil Robert Tanay, red.prof. na Likovnoj Akademiji, koji već 15 godina s udrugom UHULI daje priliku svim učenicima osnovnih škola i centara za odgoj i obrazovanje koje djeluju u okviru osnovnoškolskog obrazovanja iz cijele Hrvatske da pokažu svoje likovne radove na različite poticaje: tako su organizirane izložbe Uskrs i dijete, Igrajmo se, Za svaki zdravi dan, Tradicija i suvremenost, na kojima su sudjelovale tisuće učenika. Prilikom otvorenja nastupile su s narodnim pjesmama i plesovima dječje folklorne grupe KUD Braća Banas i OŠ Josip Kozarac koje su oduševile publiku.
Objavljen je i katalog izložbe u kojemu je uvodnu riječ napisao Ministar prof.dr.sc. Vedran Mornar, MZOS i naglasio važnost vizualnoga i kreativnoga odgoja i obrazovanja za sveukupan razvoj naših učenika, a u predgovoru je prof. Tanay naglasio važnost tradicije koja postoji kao rekontekstualizacija vizualnih odrednica temeljenih na osobnom doživljaju, gdje se poticaji - ove godine životinjski i biljni svijet Hrvatske, transformiraju i kreativno individualno interpretiraju u okviru likovnih zadataka.

Pogledajmo svi izložbu u muzeju Mimara do 12. svibnja jer je vrlo šarena, radosna, zanimljiva i pokazuje širok raspon dječjih likovnih postignuća

Čestitamo našemu Anti i želimo mu još mnogo likovnih zadataka i još mnogo uspjelih likovnih radova!

Opširnije:Pohvala našemu učeniku Anti Buzaru na otvorenju izložbe Tradicija i suvremenost, 5. svibnja 2015....

XIII. Smotra učeničkih zadruga Grada Zagreba

Korisnička ocjena:  / 4

Autor: Ksenija Sambol dipl.def.

Na XIII. Smotri učeničkih zadruga Grada Zagreba u OŠ Žitnjak osvojili smo II. mjesto

HRVATSKA UDRUGA UČENIČKOG ZADRUGARSTVA trenutno broji 421 članicu, od toga je u Gradu Zagrebu 47 učeničkih zadruga.

Na sastanku voditelja učeničkih zadruga Podružnice HUUZ-a Grada Zagreba koji je održan 19. veljače 2015. dogovoreno je da će se XIII  Smotra učeničkih zadruga Grada Zagreba održati u petak  17. travnja 2015. u OŠ Žitnjak.
Osim nas, na Smotri su sudjelovale još 24 škole  razvrstane u tri kategorije - osnovne škole, srednje škole i obrazovni centri. Svaka je škola imala svoj izložbeni prostor koji je samostalno uredila i na njemu predstavila svoje proizvode, prikazala praktični rad te svu potrebitu  dokumentaciju.

Kriteriji koji su se vrednovali na Smotri bili su:

1. DOKUMENTACIJA

- pisano izvješće o radu zadruge
- aktivnosti učeničke zadruge ( projekti, suradnje, izložbe, sajmovi )
- ekološki principi u proizvodnji
- njegovanje baštine i tradicije zavičaja
- inovacije i poduzetništvo


2. IZLOŽBENI PROSTOR

- estetski izgled izložbenog prostora
- estetski izgled i uporabna vrijednost proizvoda

3. PRAKTIČNI RAD

- vještina izvođenja praktičnog rada
- potpunost i primjenjivost pisanih naputaka o izvođenju praktičnog rada


Ove godine naša učenička zadruga „Grana“ predstavila je svoj rad temom Čarolija u ogledalu.

Kombinirajući moderno i tradicionalno predstavili smo rad sekcije Fuzija stakla koju vodi prof. Darinka Pinjuh i Likovno-kreativne sekcije gdje je voditeljica Ksenija Sambol, dipl.def.

Tehnikom fuzija stakla ukrašavana su ogledala što je ujedno bio i praktični rad na Smotri a kako bi tomu dodali notu baštine i tradicije ukrašavali smo lepeze bojama šestinskog kišobrana.

Za potrebe ove smotre izrađen je i prigodan letak pod naslovom „Čarolija u ogledalu“, a letak je oplemenjen i ilustriran likovnim radovima našeg učenika Matea Kolara iz Programa za osnovno školovanje učenika s autizmom.

Praktični rad izrade okvira za ogledala od komada stakla izrađenih u fuziji izvodio je učenik Andrej Miklec iz Programa za učenike sa intelektualnim teškoćama.

Od ukupno mogućih 50 bodova naša učenička zadruga osvojila je drugo mjesto na XIII Smotri UZ Grada Zagreba sa  46,05 ostvarenih bodova, ispred nas sa 47,25 boda na prvom mjestu našla se UZ Šegrt Hlapić iz COO Goljak.

Nakon objavljenih rezultata usljedilo je veselje i ponos no i pomisao na daljnje ulaganje, rad i trud za nadolazeću 27. Smotru učeničkih zadruga Republike Hrvatske koja će se i ove godine održati u Boćarskom domu u Zagrebu 15. i 16. svibnja 2015. I ove godine svaka županija imat će svoj županijski izložbeni prostor a tema prostora Grada Zagreba bit će "ZAGREBAČKIM ULICAMA CESTA MOG ŽIVOTA TEČE..."

Kao i prijašnjih godina bit će to pravi festival ukrasno-uporabnih predmeta, kulturne baštine i tradicije te poduzetništva i inovativnosti gdje će učenici i njihovi učitelji predstaviti radove najboljih učeničkih zadruga naše domovine!!!

Opširnije:XIII. Smotra učeničkih zadruga Grada Zagreba

Susret djece s autizmom s Hrvatskom hokejaškom reprezentacijom povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu

Korisnička ocjena:  / 9

Na današnji dan, 02. travnja, u cijelom svijetu se obilježava Dan svjesnosti o autizmu. Hrvatska muška seniorska reprezentacija hokeja na ledu, u sklopu priprema za nadolazeće svjetsko prvenstvo, ali i pripremnu utakmicu sa Slovenijom u utorak, 7.4. u Domu sportova, taj dan je obilježila na simboličan način pozvavši Centar za autizam Zagreb na svoj trening i druženje.

'Nadam se da su uživali u našem treningu. Počašćeni smo što smo ih ugostili i izmamili im osmijeh na lica. Slikali smo se s njima, malo porazgovarali i poklonili im pakove. Želio sam da ih odvedemo i na led, ali nisu dopustili da slučajno netko od njih ne padne'', rekao je napadač Dario Kostović dodavši: ''Znamo da je ovo bila tek mala gesta, ali ponekad i male geste izazovu veliko zadovoljstvo.''

Djeca i odrasle osobe s autizmom s velikim su zanimanjem pratile što se događa na ledu, kako reprezentativci kližu, barataju pakom, zabijaju golove, brane... Upijali su svaki trenutak treninga s tribine Ledene dvorane Doma sportova, a njihovo ''finale'' posjeta bilo je kada su sišli do leda na klupu za igrače i upoznali reprezentativce.

"Drago nam je što su nas posjetili. Bilo je ovo posebno iskustvo. Mislim da im je to puno značilo. Neki su nas zasuli pitanjima o hokeju, je li težak sport, jesmo li navikli na udarce..., dok su neki bili sramežljivi, posebice djevojke. Ali isto tako, s njihovih lica se mogla iščitati sreća. Želim svim osobama s autizmom poručiti neka se drže i neka paze na sebe'', pod dojmom je ispričao napadač Ivan Janković.

Centar za autizam Zagreb, koji ima i ustrojbene jedinice u Splitu i Rijeci, sveukupno ima 362 učenika/korisnika od kojih je 66 njih na smještaju. Nažalost, na trening reprezentativaca nisu bili u mogućnosti doći svih 362 učenika/korisnika, već samo djeca iz osnovnoškolskog programa i korisnici programa za odrasle iz Zagreba.

"Zahvaljujemo se hrvatskoj reprezentaciji na pozivu i što smo na ovaj simboličan način svi zajedno obilježili Svjetski dan svjesnosti o autizmu. Iznimno smo bili iznenađeni pozivom jer se ne nalazimo često u ovakvim situacijama i nemamo priliku upoznati vrhunske sportaše. Kada smo im rekli da ćemo posjetiti trening hokejaša, neki su mogli iskazati uzbuđenje riječima, neki nisu, ali na treningu su nam svojom reakcijom svi dali do znanja da im je zanimljivo i da je posjet bio pun pogodak. Sigurna sam da će im ovaj trening ostati u sjećanju i vjerujem da će neki od njih nešto nacrtati i napisati. Nadamo se da ćemo na ovaj način, uz pomoć hokejaša, doprijeti i do ostalih i osvijestiti ih da je autizam među nama'', izjavila je Ivana Stojak, voditeljica osnovnoškolskog programa za školovanje djece s autističnim poremećajem.

(*dio članka preuzet sa stranice "HRVATSKI SAVEZ HOKEJA NA LEDU")

Opširnije:Susret djece s autizmom s Hrvatskom hokejaškom reprezentacijom povodom Svjetskog dana svijesti o...

3839018
DanasDanas3127
JučerJučer5546
Ovaj mjesecOvaj mjesec100000
Najviše 03-22-2020 : 6840
35Dot172Dot216Dot157
Logirani Korisnici 0
Gosti 49