Autizam.hr upotrebljava neosjetljive podatke poput kolačića ili identifikatora uređaja u svrhe kao što su prikazivanje prilagođenih oglasa, mjerenje prometa i odabira naših posjetitelja te prilagođavanje sadržaja vama. Kliknite na akciju "Zatvori" kako biste pristali na ove postupke i zadržali korisničko iskustvo koje je prilagođeno Vama. Svoje odabire možete u svakom trenutku promijeniti putem povratka na ovu web stranicu preko kontrola dostupnima na stranici Pravila privatnosti. Nastavkom upotrebe ovih stranica ili klikom na gumb "Prihvaćam" pristajete na pohranu i pristup kolačićima.

POSJET STUDENATA S UNIVERSITY OF THE WEST OF ENGLAND

Korisnička ocjena:  / 2

U svibnju 2016. godine, petnaestu godinu za redom posjetili su nas studenti sestrinstva s UWE i proveli u Centru za autizam dva tjedna.

Ove godine bilo je puno zainteresiranih studenata koji su bili željni iskustva u radu CZA te nas je posjetilo njih 26-ero u pratnji svojih profesora NickaPreddy i DorendeMackie.

Studenti su kao i prethodnih godina bili raspoređeni u dvije grupe. Prema rasporedu posjetili su sve programe: Predškolski program, Program stanovanja i radionice na lokaciji u Dvorničićevoj ulici, Stambene zajednice u naselju Sopnica- Novi Jelkovec, Program za učenike s intelektualnim teškoćama, Program za učenike s autizmom te radionicu Potkova u sklopu lokacije u Vile Velebita.

Zadaća studenata bilo je prvenstveno promatranje rada s korisnicima, također su imali priliku uključiti se u neposredan rad sa njima te na taj način razvijati i svoja osobna iskustva, komunikaciju, samosvijest i učenja o samome sebi.Podijelili smo sa njima našu svakodnevnicu, razmijenili iskustva u radu s osobama sa posebnim potrebama u Hrvatskoj i Velikoj Britaniji i nastojali njihov boravak učiniti što ugodnijim.

Povratne informacije dobili smo od njihovih profesora. Kao i svih godina do sada posjet je zaključen kao vrlo uspješan te se unaprijed veselimo ponovnoj suradnji za godinu dana.

Opširnije:POSJET STUDENATA S UNIVERSITY OF THE WEST OF ENGLAND

Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, Kongres 2016.

Korisnička ocjena:  / 2

Savez edukacijskih rehabilitatora je i ove godine u suradnji s Edukacijsko-rehabiltacijskim fakultetom organizirao Kongres u Varaždinu 28.-30.04.2016. Centralna tema je bila „IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA“ sa sljedećim podtemama:

  • Procjena, programiranje i evaluacija
  • Čimbenici predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama
  • Cjeloživotno učenje osoba s invaliditetom
  • Obrazovanje i usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika
  • Edukacijsko-rehabilitacijski programi
  • Primjeri dobre prakse
  • Suvremene tehnologije u poučavanju.

Oblici sudjelovanja su bili:

  • Pozvana predavanja
  • Usmena izlaganja
  • Poster prikazi
  • Sudjelovanje bez izlaganja.

Na ovogodišnjem Kongresu su sudjelovali mnogobrojni izlagači između ostalog i djelatnici iz Centra za autizam s raznim temama:

Sanja Vranić: PRIPREMA ZA ŠKOLU DJECE S POREMEĆAJEM IZ AUTISTIČNOG SPEKTAR

Odlazak iz vrtića i polazak u školu velika je prekretnica za svako dijete, zato je važna dobra pripremljenost za školu.Današnja tendencija vrtića je učenje kroz igru i integrirano učenje .

Spremnost za školu treba biti: fizička, intelektualna, socijalna i emocionalna. Tehnike pripreme za školu su brojne u CZA najčešće koristimo tri tehnike, koje su se u praksi pokazale najučinkovitije i to: upoznavanje sa školom, socijalne priče i odbrojavanje.

Upoznavanje sa školom uključuje:

  • posjet školi,
  • dramatizacije školskih aktivnosti,
  • slike i fotografije škole (razreda),
  • raspored školskih aktivnosti.

Socijalne priče su strukturirane intervencije za bolje razumijevanje socijalnih situacija, bave se različitim socijalnim situacijama kroz koje djeca uče socijalno prihvatljivo ponašanje.

Odbrojavanje je kalendarska priprema za školu u kojoj odbrojavamo mjesece, tjedne i dane do početka škole. Završetak vrtića je ujedno i početak jednog novog velikog životnog razdoblja – školovanja.

Anita Poslon, Ljiljana Umićević, Ivana Sladić-Kljajić: PROJEKT BOGATSTVO RAZLIČITOSTI: UČENJEM DO RAZVIJANJA TOLERANCIJE U UČENIKA PREDMETNE NASTAVE

U projekt „Bogatstvo različitosti (Što je tolerancija?)“ koji je dio projektne nastave školskoga kurikuluma OŠ Granešina i Centra za autizam Zagreb bili su uključeni učenici svih sedmih razreda OŠ Granešina te petnaest učenika osnovnoškolskoga programa djece i mladih s poremećajem iz autističnoga spektra (PAS). Učenici sedmih razreda u studenome 2015. godine sudjelovali su u edukativnoj radionici o autizmu koju su održali njihovi razrednici na satu razrednika. Zatim su učenici redovne škole bili su u posjetu učenicima s autizmom. U prosincu 2015. učenici s autizmom bili su u uzvratnome posjetu učenicima redovne škole. Organizirano je druženje u školskoj knjižnici gdje su učenici imali priliku razvijati prijateljstva i toleranciju jedni prema drugima.

U siječnju 2016. godine učenici 7. razreda OŠ Granešina ispunjavali su test znanja o autizmu, kao i učenici svih osmih razreda koji nisu sudjelovali u edukativnoj radionici i nisu bili u posjetu učenicima s autizmom. Testiranjem statističke značajnosti razlika između aritmetičkih sredina dobivenih na testu znanja između učenika sedmih i osmih razlika dobiven je značajno veći prosječni rezultat u učenika sedmih razreda koji su prošli edukaciju o osnovnim značajkama autizma u odnosu na učenike osmih razreda koji nisu prošli takvu edukaciju. Takav bi se rezultat mogao shvatiti kao doprinos razvoju tolerancije prema osobama s PAS-om jer se tolerancija uči te razvija i usvajanjem znanja o određenim skupinama u društvu koje doprinose njegovoj raznolikosti.

Ana Ružić, Sanja Blažević, Jasmina Stošić, Jasmina Frey Škrinjar: OSNAŽIVANJE RODITELJA DJECE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA – RAZVOJ EDUKACIJE „POZITIVNI PRISTUPI AUTIZMU“

Edukacija roditelja i članova obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma može smanjiti stres roditelja, povećati kvalitetu života obitelji te poboljšati osobne, obrazovne i socijalne ishode za osobe s poremećajem iz autističnog spektra i njenu obitelj. Međutim, u mnogim zemljama, kao i u Hrvatskoj su takve edukacije rijetke, ne provode se dosljedno i nisu dostupne svim obiteljima.

U ovom radu će se prikazati trogodišnji ERASMUS+ projekt „Equity and Social Inclusion through Positive Parenting“ (ESIPP) financiran od Europske komisije u okviru kojeg su se okupili roditelji djece s PSA, stručnjaci i znanstvenici iz 5 zemalja Europske unije (Ujedinjeno Kraljevstvo, Cipar, Makedonija, Belgija i Hrvatska) s ciljem da u okviru strateškog partnerstva razviju i evaluiraju edukaciju za roditelje i članove obitelji djece s PSA. Partneri iz Hrvatske su Edukacijsko – rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Centar za autizam Zagreb. Suradnik na projektu je i Udruga za skrb o autističnim osobama Rijeka. Specifični ciljevi projekta su:

  • Razviti znanstveno utemeljen model edukacije za roditelje djece s poremećajima iz autističnog spektra koji može biti korišten u različitim zemljama Europske unije
  • Razviti temeljni kurikulum i materijale za edukaciju roditelja
  • Provesti edukaciju roditelja
  • Evaluirati učinkovitost materijala i utjecaj edukacije uz korištenje kvantitativne i kvalitativne metodologije u prikupljanju i analizi podataka
  • Podijeliti kurikulum, alate i materijale s dionicima i kreirati preporuke za donositelje odluka

 

Zahvaljujemo se i čestitamo organizatorima na još jednom uspješno organiziranom kongresu. S veseljem očekujemo iduću godinu!!!

Opširnije:Savez edukacijskih rehabilitatora Hrvatske, Kongres 2016.

PRVENSTVO HRVATSKE U KUGLANJU 2016.

Korisnička ocjena:  / 5

Prvenstvo Hrvatske u kuglanju na 9 čunjeva, klasičan način za osobe s intelektualnim teškoćama održano je 5. travnja 2016. godine u kuglani Pongračevo – Zagreb.

Organizator je bio Športsko društvo Specijalni športovi „Luč“ pod pokroviteljstvom Specijalne olimpijade Hrvatske.

Natjecanje se održavlo po pravilima Specijalne olimpijade i organizatora.

 

Natjecatelji su osvojili: 

Osnovnoškolski program - autizam

4. mjesto MATEO KOLAR


Osnovnoškolski program - intelektualne teškoće

2. mjesto ANDREJ MIKLEC

3. mjesto  TEA SUDARIĆ


Program odraslih osoba s autizmom

4. mjesto IVANKA PAVLINEC

6. mjesto SILVESTAR ŠKOFIĆ

Opširnije:PRVENSTVO HRVATSKE U KUGLANJU 2016.

KREATIVNA RADIONICA „ŠARENE SLAGALICE PRIJATELJSTVA“

Korisnička ocjena:  / 3

Povodom obilježavanja Svjetskog dana svijesti o autizmu Centar za autizam i Hrvatski školski muzej organizirali su 21. travnja 2016. kreativnu radionicu „Šarene slagalice prijateljstva“.

Radionica je bila namjenjena učenicima iz Centra za autizam u pratnji njihovih profesorica Sandre  Rožman i Đurđice Sokolić te učenicima 4c razreda Osnovne škole Izidora Kršnjavoga u pratnji profesora Marka Štroka.

U realizaciji radionice pomogle su Ivana Dumbović Žužić, viša muzejska pedagoginja, Kristina Gverić, kustosica, zamjenica ravnateljice  i Sanja Nekić, kustosica u Hrvatskom školskom muzeju. Radionici je nazočila ravnateljica Centra za autizam prof. Žarka Klopotan. Profesorice Katarina Crnoja i Ksenija Sambol iz Centra za autizam  osmislile su, pripremile i realizirale radionicu „Šarene slagalice prijateljstva“.

Nakon razgledavanja vrlo zanimljive i edukativne izložbe „Bertuchovo slikovno carstvo“ u prostorijama Hrvatskog školskog muzeja, usljedili su srdačni pozdravi, predstavljanje i nekoliko uvodnih riječi, a zatim su učenici, profesori i pedagoginje krenule na veselo, šareno, kreativno druženje.

Radionica je bila koncipirana kroz nekoliko kreativnih tehnika:

1) Izrada slagalica od magnetnog papira uz pomoć Sizzix stroja te njihovo bojanje, oslikavanje, ukrašavanje drvenim bojicama, flomasterima ili izrezanim motivima

2) Oslikavanje, bojanje i ukrašavanje slagalica od gipsa sa magnetom na poleđini. Učenici su ih ukrašavali akrilnim bojama, temperama, vodenim bojama, salvetnom tehnikom, kontur pastama ili tehnikom šabloniranja

Svaki učenik za svoju slagalicu uz pomoć Sizzix stroja mogao je izraditi i prikladnu kutiju te ju ukrasiti tehnikom embosiranja odnosno otiskivanjem reljefa.

Uz iznimno mnogo  kreativnih ideja učenici su vidno zadovoljni uživali u zajedničkom druženju.

Radionica je završila razgovorom uz slatkiše i sok te podjelom zahvalnica za sudjelovanje na radionici. Radosni i ponosni sa svojim šarenim slagalicama u rukama učenici i profesori uputili su se u svoje škole, sa nekim novim idejama  i planovima o daljnjoj suradnji i ponovnom  susretu.

Opširnije:KREATIVNA RADIONICA „ŠARENE SLAGALICE PRIJATELJSTVA“ 

Stručni skup „Zajedno u podršci djeci i učenicima s poremećajem iz autističnog spektra“

Korisnička ocjena:  / 10

Povodom Svjetskog dana svijesti o autizmu Centar za autizam i Agencija za odgoji obrazovanje organizirali su 5. travnja 2016. stručni skup namijenjen učiteljima, odgojiteljima i stručnim suradnicima u redovnim i posebnim školama pod nazivom „Zajedno u podršci djeci i učenicima s poremećajem  iz autističnog spektra“.

Dvoranu za održavanje stručnog skupa i ove  je godine, kao i prošle, ustupila INA – Naftaplin, naš partner u promicanju prava osoba s autizmom.

Voditeljica stručnog skupa bila je savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje  Mara Capar.

Na samom početku skupina učenika iz Centra za autizam pod vodstvom prof. Ivane Balen izvela je veoma uspješnu scensku igru „Družba Pere Kvržice“ koja je oduševila sve u dvorani i kojom je zorno pokazano da su učenici, djeca u središtu našeg interesa.

Stručni skup je u ime Centra za autizam pozdravila ravnateljica Žarka Klopotan koja je istaknula cilj Centra za autizam da se profilira kao  Centar podrške u inkluziji učenika s poremećajem iz spektra autizma u redovni sustav. Važno je pružati dobru praksu učenicima s poremećajem iz spektra autizma u posebnim uvjetima školovanja, ali i razviti stručne kompetencije i stvarati uvjete za  inkluzivnu školu.

Agencija za odgoj i obrazovanje i Centar za autizam i dalje će surađivati na tom planu i s tim ciljevima.

Sudionici stručnog skupa bile su i dvije profesorice s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prof.dr.sc. Jasmina Frey Škrinjar i prof.dr.sc. Zrinjka Stančić.

Niz stručnih tema obradile su i o njima govorile djelatnice Centra za autizam: Radmila Amanović, Sanja Blažević, Martina Tina Katić, Ivana Sladić Kljajić,  Đurđica Sokolić,  Ana Ružić i Ljljana Umičević.

Izložene  teme vide se u priloženom programu.

Nastavljamo dalje s razvojem svojih profesionalnih vještina, znanja i umijeća i njihovim dijeljenjem da bismo  poboljšali odgoj i obrazovanje djece s autizmom i njihove perspektive.

Opširnije:Stručni skup „Zajedno u podršci djeci i učenicima s poremećajem iz autističnog spektra“ 

OBILJEŽAVANJA SVJETSKOG DANA SVIJESTI O AUTIZMU 2016. U ZAGREBU

Korisnička ocjena:  / 8

Moto obilježavanja Svjetskog dana svijesti o autizmu ove godine je:

„Autizam – poštovanje, prihvaćanje, inkluzija“.

Centar za autizam kao još uvijek jedina specijalizirana rehabilitacijska ustanova za poremećaje iz autističnog spektra u R. Hrvatskoj prolazi posljednjih godina po odluci Radne skupine Vlade RH i lokalne uprave županija i gradova svoju transformaciju u 3 rehabilitaicijska centra: u Zagrebu, Rijeci i Splitu, a predviđeno je i skoro osnivanje rehabilitacijskog centra u Osijeku.

Centar za autizam u Zagrebu razvija se i transformira se u službe podrške u zajednici. Već od prvih godina postojanja surađujemo redovnim dječjim vrtićima i nastojimo što veći broj predškolaca djelomično integrirati u redovne vrtiće, a potom i u škole s redovnim i posebnim programima. Danas Centar za autizam ima i mobilne stručne timove koji pružaju stručnu podršku u integraciji djece u vrtiće i redovne škole i to ne samo u Zagrebu već i diljem Hrvatske. Programi podrške Centra za autizam prepoznati su i od strane Agencije za odgoj i obrazovanje. Vrtićima i školama pružamo usluge edukacije o metodici rada s djecom / učenicima s poremećajima iz autističnog spektra, a isto tako pružamo savjetodavnu pomoć u integraciji i problemima u ponašanju vezano uz individualne potrebe pojedinog djeteta ili učenika. Spremni smo pružati i usluge rane intervencije čim se za to stvore uvjeti kao i do-edukacije učitelja, odgajatelja i pomoćnika u nastavi za rad s djecom i odraslima s autizmom. Već nekoliko godina usko surađujemo s nekoliko redovnih osnovnih škola u Zagrebu vezano uz socijalno uključivanje učenika u okružje vršnjaka bez teškoća na pojedine odgojno-obrazovne sadržaje. Trenutno smo uključeni u EU projekt „Pozitivni pristupi autizmu“ financiran iz Programa Erasmus kojim se nastoji osnažiti roditelje u njihovoj odgojnoj i ko-terapeutskoj funkciji podrške svom djetetu s autizmom. Jedino što nam nedostaje i što s nestrpljenjem čekamo je izgradnja prvog objekta škole ciljanog građenog prema arhitektonskom uvažavanju posebnosti i perceptivnih potreba osoba s autizmom. Grad Zagreb i Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport kao osnivač Centra nastoji osigurati sve potrebite pretpostavke da započne izgradnja škole na Oporovcu.

Imamo čast da prigodom ovogodišnjeg obilježavanja Svjetskog dana svijesti o autizmu objavimo otvaranje dviju novih životnih zajednica za odrasle osobe s autizmom Centra za autizam u Zagrebu, kojima svjedočimo da osobe s autizmom i kompleksnim potrebama podrške mogu živjeti u lokalnoj zajednici i biti prihvaćene kao susjedi i građani. Prvu zajednicu Centar za autizam je otvorio 2011. godine, a sada nakon pet godina zahvaljujući podršci Grada Zagreba koji nam je dodijelio dva socijalna komforna stana na korištenje i dodijelio inicijalna sredstva za osnovno opremanje, možemo s ponosom reći da provodimo deinstitucionalizaciju i nastojimo uključiti naše korisnike u život lokalne zajednice. U prvoj otvorenoj životnoj zajednici živi 6 djevojaka / žena koje već 5 godina svjedoče da osobe s autizmom i kompleksnim potrebama podrške mogu kvalitetno živjeti u lokalnoj zajednici, napredovati u svojim kompetencijama i biti prihvaćene. A već nešto više od mjesec dana u novim životnim zajednicama živi 10 odraslih osoba koje su također deinstitucionalizirane nakon više godina provedenih u ustanovi. U jednom stanu živi 6 mladića / muškaraca, a u drugom stanu trenutno 2 žene i 2 muškarca, a uskoro se očekuje da im se pridruži jedna mlada djevojka.  Sve 3 zajednice imaju 24-satnu podršku njegovatelja i stručnih osoba (med.sestre, radnog terapeuta i rehabilitatora). Ono što nam još nedostaje je prostor za dnevni program, polivalentna kreativna radionica i jedva čekamo otvaranje bazena u Jelkovcu.

Ono na što smo najviše ponosni su naši učenici i korisnici, ali važna nam je i podrška roditelja koji vjeruju u ovo što radimo, kao i podrška Grada Zagreba kao osnivača i svih znanih i neznanih ljudi. Svima njima je stalo, njima je kao i nama profesionalcima važno da pokažemo cijeloj R. Hrvatskoj da djeca i osobe s autizmom mogu biti prihvaćene s poštovanjem i uvažavanjem njihovih posebnosti i živjeti zajedno s nama, ići u redovan vrtić i školu, a kada odrastu živjeti u svom domu u lokalnoj zajednici.

 

Zagreb, 30.ožujka 2016.                                                                                                          
Žarka Klopotan, ravnateljica 

Opširnije:OBILJEŽAVANJA SVJETSKOG DANA SVIJESTI O AUTIZMU 2016. U ZAGREBU

Otvorenje izložbe "Učenik s autizmom u središtu"

Korisnička ocjena:  / 9

Povodom Svjetskoga dana svjesnosti o autizmu u prostorijama Hrvatske paneuropske unije u petak, 1. travnja 2016. u 10.30 sati otvorena je izložba UČENIK S AUTIZMOM U SREDIŠTU. Došlo je mnogo uzvanika, članova HPEU, te najviše sadašnjih i bivših učenika osnovnoškolskih programa Centra sa svojim roditeljima i učiteljicama. Svi su bili uzbuđeni i radosni.

Potpredsjednica HPEU prof. Nevenka Nekić pozdravila je sve prisutne i rekla da su slike izložene na ovoj - već trećoj izložbi koju CZA priređuje u HPEU –  otvorile u njoj divan svijet koji počiva u toj djeci: Zagreb sa spomenicima, konjanicima, vodoskocima i starim zgradama, uspomenama, ljepotama svakodnevnoga života, životne radosti – svijet koji bi ona nazvala "Čarolije srca". Rekla je da je ova izložba danas čini sretnijom no što je bila jučer, te da sve od srca grli i pozdravlja.

Predsjednik HPEU prof. dr. Pavo Barišić upozorio je na obilje prekrasnih umjetničkih izražaja i rekao da smatra da će slike donijeti radost svima koji će vidjeti izložbu. Čestitao je ravnateljici i svima prisutnima Svjetski dan svjesnosti o autizmu i poželio uspjeha u radu učenicima, djelatnicima i Centru za autizam.

Ravnateljica Žarka Klopotan od srca se je zahvalila prof. dr. Barišiću i prof. Nekić na prilici da se izložba CZA prikaže u prostorijama HPEU - takoreći na samomeTrgu bana Jelačića, kao i na razumijevanju za Centar i prihvaćanju izložbe učenika CZA otvorenim srcem. Ravnateljica je posebno pozdravila predstavnice Gradskoga ureda Zagreba - gospođe Vanda i Lidiju, dobru vilu Centra – poštovanu prof. dr. J. Frey Škrinjar s ERF-a koja zna ponekad imati i "onaj drugi štapić", predsjednicu Kluba supruga vojnih izaslanika u Hrvatskoj – gospođu Nataliju Fischer koja već godinama pomaže Centru na razne načine, zatim roditelje kao članove Vijeća roditelja i Upravnoga vijeća, i sve koji pomažu da bi se na pravi način mogla razvijati ustanova koja se brine o vrlo osjetljivim korisnicima od najranije  do odrasle dobi. Naslov ove izložbe je Učenik s autizmom u središtu, i mi uvijek tako govorimo i tako želimo uvijek postupati da Interes djece u Centru bude na prvome mjestu. Likovnim radovima vidimo što je djeci važno: obitelj, igra, prihvaćanje, škola u kojoj mogu učiti, grad u kojem žive, narod, domovina – sve se vidi iz likovnih radova. Preko djece u središte dolazi i Centar za autizam, a i učitelji koji rade s djecom. Izložba pokazuje ono što je dobro u Centru za autizam, i u ovome danu možemo uživati, i razmišljati kako ćemo napredovati i razvijati programe da bi učenik i nadalje bio u središtu interesa.

Učenica Anđela zatim je krasno otpjevala Mozartovu pjesmu "Gle igre li krasne" uz klavirsku pratnju svoje učiteljice Jasminke Knežević.

Učiteljica i likovna terapeutkinja Ivana Ježić istaknula je da prvo okolina treba promijeniti pristup djetetu i ne ponavljati predrasude kako su osobe s autizmom neprilagođene, kako imaju velikih teškoća, teško uspostavljaju komunikaciju, nemaju empatije, ne razumiju što im okolina govori, i još mnogo toga – kada se zapravo radi o tome da okolina ne zna pristupiti djetetu s autizmom i ne uspijeva uspostaviti komunikaciju s njim. Rekla je da inkluzija treba početi od toga da osobe iz djetetove okoline – i to prvo roditelji i članovi obitelji - pokušaju pristupiti svijetu djeteta s autizmom, pokušati ga razumjeti, a prije svega omogućiti svakomu djetetu da ostvari temeljno pravo svakoga djeteta: pravo na ljubav i prihvaćanje! To počinje u obitelji, a u ostvarivanju prava djeteta na roditeljsku ljubav, prihvaćanje i dom – da je šira društvena zajednica dužna pomoći roditeljima i obitelji djeteta s autizmom. Nakon toga dolazi odgoj i obrazovanje. Tu nastupaju učitelji i stručnjaci raznih profila koji pomažu djetetu da se uključi u život i u ovaj svijet kojemu pripada, da prihvati sebe i svoju okolinu, i da na neverbalan način iskaže  svoje osjećaje, doživljaje i razmišljanja koja ne može riječima iskazati. Likovna terapija igra u tome važnu ulogu. Izloženi likovni radovi svjedoče nam kako dijete uči o sebi, o zdravlju i bolesti, prehrani i vježbanju, čitanju i pisanju, kako razmišlja o svojoj obitelji i svojem mjestu u njoj, kako raste u vjeri, uči o svojem gradu s njegovim spomenicima, o svojoj domovini i njezinoj kulturnoj i prirodnoj baštini, o susjednim zemljama i našoj široj europskoj domovini... Nadalje, učiteljica Ježić je rekla da se bitne postavke nove kurikularne reforme u Centru oduvijek provode: učenik je oduvijek u središtu, uči kroz igru, sam bira što će i kako učiti i raditi, dobija podršku, aktivno pristupa sadržajima crtajući, slikajući, modelirajući, cjelovito pristupa temama...Učenje uz pomoć likovnog područja otvara djetetu svijet kreativnosti, ljubavi, slobode i ljepote.. Učiteljica se je zatim vratila "učeniku u središtu" i prozivala redom sve učenike čiji su radovi izloženi, te su oni na poklon dobili katalog izložbe, čokoladu i velik pljesak.

Katalog je tiskan donacijom Cerovski-print-boutique i grafički oblikovan donacijom dipl. ing. Trpimira Ježića. U katalogu je ravnateljica Ž. Klopotan nakon maloga uvoda o autizmu prikazala Centar za autizam u sadašnjem trenutku, a I. Ježić istakla važnost likovne terapije za pristup osobama s autizmom. Svi su učenici navedeni imenom i prezimenom i zastupljeni fotografijama odabranih likovnih radova.

Otvaranje je završilo druženjem uz grickalice i sokove. Nakon toga svi su se uputili na Trg bana Jelačića gdje je učenik CZA Rino Vučak pomogao gradonačelniku g. Milanu Bandiću da u zrak pusti mnogo plavih balona u znak obilježavanja Svjetskoga dana svjesnosti o autizmu.

Opširnije:Otvorenje izložbe "Učenik s autizmom u središtu"

KAMPANJA POVODOM DANA SVJESNOSTI O AUTIZMU

Korisnička ocjena:  / 2

PRIDRUŽITE SE I VI!!!

Kao dio dugogodišnjeg kampanje, Autizam-Europa će biti ove godine usredotočen na temu "poštovanje, prihvaćanje, uključivanje"  povodom Dana svjesnosti o autizmu. Kampanja se provodi uz pomoć fotografija Vas, Vaše obitelji, prijatelja i kolega gdje držite vizualni znak kampanje te predajete štafetni štap.Na ovaj način se želi prebaciti fokus od puke "svjesnosti" na "prihvaćanje" autizma s ciljem promicanja daljnjeg uključivanja u društvo.

Ideja je da se prenese pozitivna i optimistična poruka o autizmu. Također, kampanja će poticati socijalni model invaliditeta i imati snažni pravno utemeljen pristup, podsjećajući na prava zapisana u UN-ovoj Konvenciji o pravima osoba s invaliditetom.

Vizualni znak za ispis i dodatne informacije možete pronaći na navedenom linku:

http://www.autismeurope.org/files/files/waad-2016-toolkit-ae-3.pdf

Humanitarni liječnički bal

Korisnička ocjena:  / 6

Tradicionalni Humanitarni liječnički bal održan je 27. veljače 2016. u Kristalnoj dvorani hotela Esplanade i tom je prilikom Centar za autizam dobio na poklon bon u vrijednosti 20 000 kn. Ravnateljici Centra Žarki Klopotan bon su uručili predsjednik Hrvatskoga liječničkog zbora prof. dr. sc. Željko Krznarić i predsjednik Hrvatske liječničke komore mr. sc. Trpimir Goluža uz najbolje želje za napredak Centra. Ravnateljica se je zahvalila na pomoći koja će omogućiti poboljšanje uvjeta učenja, radnih aktivnosti i života učenika i korisnika Centra, te ukratko prikazala glavne karakteristike Centra. Balu su uz mnogobrojne liječnike i predstavnike raznih segmenata javnoga života nazočili mnogi ugledni gosti, poput gradonačelnika g. Milana Bandića, pročelnice Gradskoga ureda za zdravstvo prof. dr. sc. Mirne Šitum, rektora Zagrebačkoga sveučilišta Damira Borasa, saborske zastupnice Ines Strenja Linić i mnogih drugih.

COVID-19 POTRES

Podrška stručnjaka svim našim učenicima, njihovim roditeljima i članovima obitelji

+385 99 7826 519 (PONEDJELJAK, SRIJEDA, PETAK 10.00-12.00 sati) +385 92 3938 821 (UTORAK, ČETVRTAK 16.00-17.00 sati)

 

4204749
DanasDanas2172
JučerJučer6158
Ovaj mjesecOvaj mjesec100000
Najviše 05-11-2020 : 6979
3Dot235Dot75Dot174
Logirani Korisnici 0
Gosti 54