Prijatelji i Partneri
"Život je ono što ti se događa dok ti radiš planove za život."
John Lennon

2. dan 72 sata bez kompromisa

Korisnička ocjena:  / 2

U Centru za autizam Zagreb danas se nastavilo održavanje volonterskih akcija 72 sata bez kompromisa. Nastavljena je akcija krečenja u sklopu koje su danas volonteri  uredili dvije učionice, a za to vrijeme druga je grupa izrađivala didaktičke materijale za rad s učenicima. Također, na lokaciji Vile Velebita održane su dvije radionice pa je tako dio volontera uređivao okoliš, a dio je bio na radnom druženju s korisnicima gdje su im pomagali u izradi ukrasa za predstojeće blagdane.

Dan je obilježio vrijedan rad volontera, druženje s korisnicima i zaposlenicima Centra te veselje i smijeh. Bilo nam je zadovoljstvo priključiti se ovoj vrijednoj akciji!

Opširnije:2. dan 72 sata bez kompromisa

1.dan 72 sata bez kompromisa

Korisnička ocjena:  / 2

Danas se u Centru za Autizam Zagreb održavala volonterska akcija 72sata bez kompromisa. Vrijedni su volonteri sudjelovali na dvije radionice - radionici krečenja zidova dvorane za kineziterapiju i na keramičkoj radionici, na kojoj su asistirali učenicima Centra u modeliranju uporabno dekorativnih predmeta od gline. Radionice su protekle u pozitivnoj, radnoj i kreativnoj atmosferi.  Veselimo se sutrašnjem nastavku, kojeg će obilježiti radionice izrade didaktičkog materijala i daljnje osvježavanje prostora škole.

Opširnije:1.dan 72 sata bez kompromisa

HUMANITARNA AKCIJA ZA CENTAR ZA AUTIZAM HURA 2017!

Korisnička ocjena:  / 2

Direktor tvrtke Metroteka Siniša Prugovečki u suradnji s tvrtkom Implementacija snova pokrenuo je veliku humanitarnu akciju u korist Centra za autizam. U suradnji s ravnateljicom Centra Žarkom Klopotandogovoreno je da cilj akcije bude prikupljanje financijskih sredstava za nabavku komunikatora i tableta. Na poticaj gospođe Sanele Dropulić organizaciji akcije priključio se i Virtualni ženski poduzetnički centar. Gospodin Siniša Prugovečki uložio je mnogo truda u pripremu i provedbu akcije. Jedna od uzbudljivijih događaja bilo je snimanje promotivnog filma u kojoj su sudjelovali i naši učenici sa svojim učiteljima.

Najzabavniji dio ove humanitarne priče bila je nogometna utakmica u balonima. Natjecale su se ekipe Metroteke, Implementacije snova, Žene-poduzetnice, studentice Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta.

Trener ekipe poduzetnica bio je gospodin Ćiro Blažević.

Voditelj programa bio je gospodin Zlatan ZuhrićZuhra, ambasador autizma. Veliki doprinos dala je i naša operna diva, gospođa Ivanka Boljkovac, također ambasadorica autizma. Zahvaljujemo im što su se odazvali pozivu organizatora i priključili akciji.

Važnost cijele akcije prepoznala je i istaknula pročelnica Ureda za osobe s invaliditetom i socijalnu politiku grada Zagreba, gospođa Romana Galić.

Svima koji su sudjelovali u akciji zahvaljujemo na doprinosu. Vjerujemo da su im se svidjeli likovni radovi naših učenika koje smo im uručili u znak zahvalnosti i kao uspomenu  na veliki angažman i skrb o osobama s autizmom.

Posebno je lijepo bilo što su u utakmici uživali i polaznici našeg Centra, neki u pratnji osoblja ustanove, neki s roditeljima i članovima obitelji.

Raduje nas što je djeci i odraslim osobama s autizmom iskazana pozornost i briga za njihov komunikacijski razvoj. Krajnji rezultat akcije bit će preuzimanje komunikacijskih pomagala.

Radujemo se i zahvaljujemo!

Opširnije:HUMANITARNA AKCIJA ZA CENTAR ZA AUTIZAM HURA 2017!

Europski školski sportski Dan u Centru za autizam

Korisnička ocjena:  / 2


U obilježavanju sportskog dana sudjelovali su gotovo svi učenici programa (po skupinama). Iako su izostale bijele majice, pokazali smo se kao pravi sportaši. Nit vodilja i svrha Dana sporta osim pozitivnog utjecaja i podizanja svijesti na zdravlje, jest i povezivanje s drugim Europskim zemljama, podizanje kvalitete tjelesnog odgoja i sporta u školama, kroz fizičku aktivnost stvaranje zabave i užitka te jačanje socijalnog uključivanja i razvoja socijalne kompetencije među učenicima.

Opširnije:Europski školski sportski Dan u Centru za autizam

Promocija poštanske marke u Rijeci

Korisnička ocjena:  / 3

Hrvatska je pošta u suradnji s AZOO, u travnju 2017. po 11. put raspisala likovni natječaj za učenike Osnovnih škola. No ovaj je natječaj za nas bio poseban, tema je bila „Autizam – život u svom svijetu“.

Na natječaju je, svojim likovnim radovima sudjelovalo četvero učenika osnovnoškolskog programa autizam, od kojih su radovi Andrije Blaževića i Rine Vučaka izabrani u 30 najboljih radova natječaja (na kojem je sudjelovalo više od 250 osnovnih škola u RH).

U Rijeci je, 18. rujna, održano svečano predstavljanje poštanske marke koju krasi pobjednički rad Valnee Jurković, učenice 8. razred Osnovne škole „Centar“ iz Rijeke.

Svečanosti su prisustvovali i naši umjetnici (Andrija, Anđela i Rino) koji su osim u programu promocije poštanske marke uživali i u Mc Donaldsu i u razgledavanju Rijeke i Opatije turističkim autobusom.

Organizatorima zahvaljujemo na gostoprimstvu, a Valnei čestitamo na prekrasnom likovnom radu.

Nekoliko fotografija dočarat će vam naš lijepo ispunjen i proveden dan. 

Opširnije:Promocija poštanske marke u Rijeci

KONFERENCIJA O ASISTIVNOJ TEHNOLOGIJI I POTPOMOGNUTOJ KOMUNIKACIJI 2017.

Korisnička ocjena:  / 2

U Zagrebu, u Hotelu Westin od 13. do 15. rujna 2017. održana je po drugi puta Konferencija o asistivnoj tehnologiji i potpomognutoj komunikaciji. Konferenciju je organizirao stručni tim organizacije E-glasa s cjenjenim prof. Miroslavom Vrankićem na čelu, a uz stručnu podršku Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu. Na Konferenciji je sudjelovalo 32 predavača iz 9 zemalja, a procijenjeno je da je sudjelovalo oko 900 stručnjaka, studenata i roditelja.

Iz Centra za autizam sudjelovalo nas je desetak tako da su bili zastupljeni svi programi Centra. Program Konferencije podijeljen je na sljedeća tematska područja: djeca s teškoćama u razvoju u obitelji, vrtiću i školi, predstavljanje pružatelja usluga (bolnice, centri za odgoj i obrazovanje) i asistivna tehnologija za samostalan život, rad i učenje. Kao i lani, najpopularnija su bila predavanja Johna Costella iz Dječje bolnice u Bostonu, direktora Programa za potpomognutu komunikaciju, a koji je prikazao proces procjene u izboru komunikacijskih alata i strategija za svako dijete / osobu. A potom i predavanja IanaBeana iz Ujedinjenog Kraljevstva koji ima dugogodišnje iskustvo u primjeni potpomognute komunikacije u odgoju i obrazovanjukao učitelj i supervizor. Nama koji radimo s djecom / osobama iz spektra autizma, najzanimljivija su bila predavanja JenniferAbramsoni GlennaDobbsa. JenniferAbramsoniz Dječje bolnice u Bostonu bavi se razvojem jezika kod djece s poremećajima iz autističnog spektra i ona je s teorijskog stajališta prikazala program razvoja pojedinih komunikacijskih funkcija jezika i primjerenih metoda rada.GlennDobbs iz Connecticuta, otac dječaka, danas mladića s teškom kliničkom slikom autizma, počeo se iz nužde baviti inovacijama u izradi komunikatora kompatibilnog za Picture Exchange CommunicationSystem (PECS). Izradio je komunikator koji nema dinamički zaslon jer ga njegov sin nije mogao koristiti, koristio se tehnologijom koja se koristi za kartice za elektronsko otvaranje vrata i ugradio je u kartice za Picture Exchange CommunicationSystem kako bi omogućio zvučno čitanje kartica, i na kraju je proizveo komunikator kojeg njegov sin ne može razbiti, koji je otporan na prelaženje automobila preko njega. Danas ima firmu koja proizvodi takve komunikatore.

Svi predavači su posebno naglašavali važnost motivacije za komunikaciju, odnosno da će dijete / osoba prihvatiti potpomognutu komunikaciju i komunicirati vezano uz teme o kojima želi komunicirati s nama, a ne vezano uz teme koje se nama čine bitnim za dijete / osobu. Isto tako su naglasili da sustav potpomognute komunikacije djetetu / osobi mora biti stalno na raspolaganju, čak i vani na kiši dok vozi bicikl, a ne samo tijekom tretmana ili u školi. U skladu s time razvijaju se nisko, srednje i visoko tehnološka rješenja pomagala otpornih na različite uvjete, ponašanja korisnika i životne situacije. Posebno je naglašena potreba primjene potpomognute komunikacije u zdravstvenom sustavu, kako kad je riječ o zdravstvenim intervencijama djece / osoba s invaliditetom tako i kod osoba koje su doživjele neku traumu ili teži zdravstveni incident zbog kojeg trenutno postaju neverbalne osobe. Svijest o potrebi potpomognute komunikacije za pojedine kategorije ljudi tek se razvija, pa su ove godine u fokus stavljene osobe s različitim vidovima demencije.Svi su se složili da je nezamislivo  provoditi odgojno-obrazovnu integraciju djece s teškoćama u razvoju bez pružanja potpomognute komunikacije, a onda i bez asistivne tehnologije. U Republici Hrvatskoj još uvijek nije jasno riješeno kako će dijete / osoba ostvariti mogućnost dobivanja komunikacijskog pomagala. Neki uspiju ostvariti kroz donacije, neki putem škole uz podršku MZOS i lokalne uprave, a neki tek kad se zaposle putem Fonda za profesionalnu rehabilitaciju. Pa ipak razvoj pametnih telefona i tableta (posebno su iskoristiva rješenja AppleovogiPod-a) koji imaju integrirane aplikacije koje pretvaraju sliku ili tekst u zvučni zapis, omogućuje većem broju neverbalne ili slabo verbalne djece / osoba da se njima služe kao komunikacijskim pomagalom.

Tijekom Konferencije imali smo mogućnost vidjeti i isprobati najnoviju asistivnu tehnologiju kako onu za komunikaciju i obrazovanje, tako i onu koja omogućuje signaliziranje npr. epileptičnog napada pa i sustav upravljanja domom putem glasa ili tipkala. Proizvođači su na radionicama predstavili najnoviju visoku tehnologiju i mogućnosti primjene kod ciljanih korisnika. Organizacija E-glas kao posrednik, omogućava da se mnoga od tih pomagala posude na probni rok prije odluke o kupovini. Također smo naučili da je naše znanje i motivacija korisnika važnija od tehnologije. Odnosno da će uvijek biti potrebna nisko i srednje tehnološka sredstva i da se na njima najbolje uči potpomognuta komunikacija. Nova saznanja prenijet ćemo kolegama a dio svakako ugraditi u naš stručni tretman. 

Opširnije:KONFERENCIJA O ASISTIVNOJ TEHNOLOGIJI I POTPOMOGNUTOJ KOMUNIKACIJI 2017.

Mobilni stručni tim u OŠ Malešnica

Korisnička ocjena:  / 2

Dana 1. rujna 2017. godine u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje pružena je podrška učiteljima i nastavnicima OŠ Malešnica u radu s učenicima iz spektra autizma od strane Mobilnog stručnog tima Centra za autizam. Teme predavanja i interaktivnih vježbi bile su:

1.  Nepoželjni oblici ponašanja- razumijevanje i praktične strategije,
     Sanja Aguila Munoz, 
prof. rehabilitator

2. Didaktičko-metodičke prilagodbe u nastavi za učenike iz spektra autizma,
     mr. Ljiljana 
Umićević, prof defektolog i

3. Socijalne priče u radu s učenicima iz spektra autizma,
    Ivana Sladić-Kljajić, psiholog.

Suradnja Mobilnog stručnog tima i OŠ Malešnica i dalje će se nastaviti kroz druge oblike podrške učenicima s poremećajem iz spektra autizma i učiteljima odnosno nastavnicima škole.

Opširnije:Mobilni stručni tim u OŠ Malešnica

Humanitarni malonogometni turnir "Mario Kostanjevec-Kosta"

Korisnička ocjena:  / 1

Dragi prijatelji, ovog vikenda se održava Humanitarni malonogometni turnir "Mario Kostanjevec-Kosta". Ove ćemo godine donirati cjelokupni prihod turnira u Centar za Autizam, kojom prigodom smo i ove godine otisnuli službene majice turnira. Kupnjom majice po cijeni od 60 kn ujedno se možete učlaniti i u našu udrugu Nema predaje, putem koje smo dosad, ali ćemo i u budućnosti pomagati djeci oboljeloj od malignih bolesti. Cilj je plemenit, hvala vam unaprijed na kupnji majice i učlanjenju u udrugu. Vidimo se za vikend na školskom igralištu OŠ Vjenceslava Novaka Zagreb! Dođimo s obiteljima u što većem broju, pokažimo veliko srce i podržimo one kojima je pomoć potrebna! Hvala!

Obavijest preuzeta s ove stranice Facebooka

PODD (Pragmatična Organizacija Dinamičnog Displeja)

Korisnička ocjena:  / 4

U Zagrebu je 30.06.i 01.07.2017. u organizaciji Udruge Anđeli održana Uvodna radionica za izradu PODD komunikacijske knjige.

Radionici su prisustvovale djelatnice iz sva 4 programa Centra za autizam: Katarina Landripet Harapin, Sanja Strukan Tocigl, Tanja Biloglav i Ivana Stojak.

Predavanja je održala Edda Medici iz Danske koja je jedini demonstrator u Europi ovlašten za držanje uvodnih radionica izvan svoje matične zemlje. Ostali demonstratori kojih je svega 5, smiju održavati radionice samo u svojim zemljama, dok naprednu radionicu održava jedino osnivačica metode.

Što je PODD (PragmaticOrganisationDynamicDisplay)?

PODD je prvenstveno način organizacije vokabulara za komunikaciju U BILO KOJE VRIJEME. PODD je 2007. razvila i autorski zaštitila GaylePorter(Melburn, Australia-Centar za edukaciju osoba sa cerebralnom paralizom) koja je govorni patolog sa 30 godišnjim iskustvom rada sa ljudima sa kompleksnim komunikacijskim potrebama. PODD su primarno počeli koristiti kod osoba s cerebralnom paralizom. Gayle Porter svoj rad bazira na normalnom djetetovom govornom razvoju i činjenici da se jezik može razvijati samo ako se upotrebljava.

Po čemu se PODD razlikuje od ostalih slikovno potpomognutih metoda?

Kao što i samo ime kaže: displeji knjige su organizirane pragmatično, po kategorijama i na način da doista svaki korisnik knjige potpuno samostalno, bez navođenja druge osobe izražava SVOJE mišljenje, želje, potrebe.

Jednako tako, ova metoda traži partnera-uvijek se radi o dvije osobe koje KOMUNICIRAJU. Također treba naglasiti da slikovna komunikacija nikako ne isključuje govor onoga koji dijete uči. Dapače, govor je uvijek prisutan ali se mora znati pronaći mjera.

Smisao ove metode nije samo u činjenici da netko izrazi svoju potrebu, već da sa drugom osobom komunicira, da je primijećen i shvaćen.

PODD knjige se izrađuju timski: terapeut, učitelj, roditelj, psiholog te je svaka knjiga individualizirana. Jednom kada knjiga postane dio života pojedinog djeteta, on ju nosi svugdje sa sobom, a koncipirana je tako da i onaj koji nije upoznat sa metodom i potpuni je laik u tome može uz dobro vođenje razumijeti što dotično dijete želi.

PODD se koristi kroz 2 oblika:

-komunikacijske knjige

-prilagođene stranice na elektroničkim pomagalima.

Možda bi iznenadilo, kada je već sve izraženija upotreba elektronskih komunikatora, da Gayle Porte, odnosno njena škola, preferira komunikacijsku knjigu (u papirnatom obliku).

Postoje tri različita oblika komunikacijske knjige, različiti nivoi početka primjene same knjige, a konačni oblik knjige ovisi o samom korisniku odnosno o njegovom usvajanju metode, kognitivnim mogućnostima kao i općem funkcioniranju.

Iako se metoda početno primjenjivala kod osoba s cerebralnom paralizom, sve više se primjenju i kod ostalih poremećaja pa tako i kod osoba s poremećajem iz autističnog spektra.

Opširnije:PODD (Pragmatična Organizacija Dinamičnog Displeja)

Galerija Slika i Radova

0947030
DanasDanas273
JučerJučer1120
Ovaj mjesecOvaj mjesec24213
Najviše 10-12-2017 : 1811
54Dot92Dot141Dot211
Logirani Korisnici 0
Gosti 17

Radovi učenika